Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA

12. Sınıf Başak Yayınları Fizik Ders Kitabı Sayfa 262 Cevabı

“12. Sınıf Başak Yayınları Fizik Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları” ulaşabilmek ve dersinizi kolayca yapabilmek için aşağıdaki yayınımızı mutlaka inceleyiniz.

12. Sınıf Başak Yayınları Fizik Ders Kitabı Sayfa 262 Cevabı

1. LASER ışınlarının nasıl elde edildiğini açıklayınız.

• Cevap: Uyarılmış bir atomun elektronları yaklaşık 10-8 s sonunda ışıma yaparak temel hâle döner. Eğer elektronların kendiliğinden ışıma yapmasına fırsat vermeden, aynı anda tüm elektronların temel hâle dönmesini sağlayabilirsek aynı enerjiye sahip ışımalar, aynı anda gerçekleşmiş olur. Bu şekilde elde edilen ışınlara LASER ışınları denir.

2. LASER ışınlarının tıp alanında kullanımına yönelik örnekler veriniz.

• Cevap: Tıpta ve kozmetikte, birçok hastalığın tanısında ve tedavisinde yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Ameliyatlar, lazerler ile daha basit ve kansız bir şekilde gerçekleşmektedir. Tedavisi zor ve uygulaması mümkün olmayan birçok hastalık, örneğin beyin tümörleri, lazerler ile tedavi edilebilmektedir. Ayrıca deri hastalıklarının tedavisinde, diş tedavisinde ve göz hastalıklarının tedavisinde kullanılır.

3. LASER ışınlarının savunma sanayisinde kullanımına yönelik örnekler veriniz.

• Cevap: Savunma sanayisinde; hedef tespit etme, mesafe ölçme, imha etme, geçici bir süre devre dışı bırakma, arızalandırma gibi amaçlarla LASER silahlar kullanılmaktadır.

4. LASER ışınlarının gelecekte kullanımına yönelik tahminleriniz nelerdir? Örnek vererek açıklayınız.

• Cevap: Gelecekte LASER yardımıyla tıpta, savunma sanayinde, teknolojik araç gereçlerin üretiminde, bilimde, eğlence sektöründe, haberleşme ve iletişim alanında çok daha özellikleri yüksek cihazların üretilmesi mümkün olacaktır.

12. Sınıf Fizik Ders Kitabı Cevapları Başak Yayınları Sayfa 262 ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.

Fizik Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
happy
clap